W centrum uwagi tegorocznych obchodów Dnia Krajobrazu postawione zostało drzewo, jako istotny komponent otaczającego nas świata. Nasza szkoła chętnie włączyła się w tegoroczne święto. Na lekcjach języka polskiego w klasie 6a i 6b uczniowie odkrywali, że drzewo pełni w naszym krajobrazie nie tylko znaczenie przyrodnicze, ale również kulturowe, symboliczne a nawet metafizyczne. Uczniowie wraz nauczycielką języka polskiego panią Anną Gajzler w plenerze czytali i analizowali tekst Isaaca Bashevisa Singera pt. Miłość trzyma się mocno. Drzewo stało się pretekstem do rozmowy na temat wartości i prawd ponadczasowych tj. miłości, samotności, cierpienia i śmierci. Do obchodów włączyły się również klasy 7a i 8b pod opieką pani Ewy Mąkowskiej. Poza spacerem krajobrazowym w Parku Rodziny Wiłkomirskich uczniowie wykonali prace plastyczne z wykorzystaniem liści drzew, które przypominają i utrwalają wiedzę na temat środków artystycznych. Obchody Dnia krajobrazu na lekcjach angielskiego odbyły się pod hasłem Outdoor Classroom Day, czyli o krajobrazie angielskich słów kilka. We wtorek 20 października na lekcji języka angielskiego uczniowie klasy 4A wraz z panią Alicją Banasiak aktywnie włączyli się w obchody tzw. Dnia Krajobrazu – akcji pod patronatem Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Korzystając z pięknej pogody przeprowadzono kilka działań plenerowych. „Rozpoczęliśmy od rozgrzewki (workout), następnie graliśmy „w klasy” sprawdzając przy okazji znajomość angielskich słówek, jak również dokonaliśmy pomiaru wysokości pobliskich drzew metodą through your legs. Na koniec wróciliśmy do szkolnych ławek i wirtualnie zwiedziliśmy muzeum Planet Earth zdobywając dodatkową wiedzę o naszej planecie.” – wspomina pani A. Banasiak. Do akcji przyłączyła się również pani Katarzyna Neubarth, tworząc drzewo ze zdjęć przedstawiających różne gatunki drzew oraz organizując wystawę książek z motywem drzewa.