W okresie od lutego do kwietnia br. w klasie 2b realizowany był projekt „Migające przedszkola, migające szkoły”, dofinansowany ze środków programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich. W okresie 3 miesięcy jego trwania, pani Agnieszka Wypych wprowadzała uczniów w świat języka migowego. W cyklu zajęć dla naszych uczniów znalazły się nowatorskie zabawy z wykorzystaniem języka migowego wraz z bezpośrednim udziałem tłumacza języka migowego oraz osób niesłyszących jako asystentów. Język migowy wyraża myśli i słowa za pomocą obrazu i gestu. Dla osób słyszących jest językiem obcym i poznanie go niesie za sobą takie same korzyści jak nauka każdego języka obcego. Dodatkową wartością dla osób uczących się migania jest stymulacja rozwoju intelektualnego, sprawności manualnej, ćwiczenie mimiki, rozwój wyobraźni przestrzennej, pamięci oraz koncentracji. W ramach projektu dzieci miały okazję oswoić się z osobami niesłyszącymi, zrozumieć ich potrzeby i uświadomić sobie, że dysfunkcja słuchu nie jest powodem wykluczenia społecznego.