Jak obchodziliśmy walentynki?
Tematem przewodnim dzisiejszego dnia była MIŁOŚĆ. Na lekcjach dominował kolor czerwony, a tematy krążyły wokół relacji międzyludzkich. Walentynkowo było zarówno w szkole jak i on-line.

14 lutego w naszej szkole zorganizowana została tradycyjna poczta walentynkowa dla uczniów klas 1-4. Tego niełatwego zadania podjęły się członkinie Samorządu Uczniowskiego, z klasy 4b i 4a Faustyna Serwecińska, Natalia Bączkiewicz, Gabriela Ziarkowska i Maja Spalona. Uczennice te wzorowo wywiązały się ze wszystkich zadań, co pozwoliło na sprawne przeprowadzenie całej akcji i zakończenie jej pełnym sukcesem.

Akcenty walentynkowe pojawiły się na wielu lekcjach. Na języku polskim uczniowie klas 7 interpretowali wiersz przedstawiciela polskiego romantyzmu Adama Mickiewicza „Niepewność”  oraz słuchali muzycznej interpretacji w wykonaniu Maraka Grechuty. W klasach 5 pojawił się motyw matczynej miłości na podstawie mitu „Demeter i Kora”. Tematem lekcji biologii było Serce – niestrudzona pompa. Omówiono budowę i działanie serca, choroby serca, profilaktykę chorób, transplantacje. Podano normy dla prawidłowego ciśnienia i tętna. Była burza mózgów ze słowem: serce. Wyjaśniono słowa: kardiolog, EKG, elektrokardiograf, ciśnieniomierz oraz  przeszczep serca. Również na lekcji wych-fiz dominowały walentynki. Uczniowie klasy 4b odpowiadali na pytanie jak poznać, że ktoś jest zakochany? Jedna z odpowiedzi, że szybciej bije komuś serce stała się pretekstem do poznania sposobów mierzenia tętna oraz przeprowadzenia próby wydolności Ruffiera, w której wykorzystuje się tętno spoczynkowe oraz powysiłkowe. Chłopcy  z klasy 7a i 8c podczas lekcji zdalnej wychowania fizycznego zapoznali się z prezentacją dostarczającą informacji na temat tętna i sposobów jego pomiarów. Poznali również strefy wysiłku, które charakteryzuje określony poziom tętna.  Informacje te i praktyczne ćwiczenia badania swojego tętna spoczynkowego oraz wyliczenia maksymalnego pozwolą lepiej zaplanować im swój wysiłek fizyczny, tak aby przynosił jak największe korzyści. Również na  lekcjach języka angielskiego zapanował istnie walentynkowy klimat. Uczniowie klasy 3A poznawali angielskie zwroty nawiązujące do Święta Zakochanych, szukali i Julii i Romea a nawet w zabawny sposób wyznawali sobie uczucia. A więc „do you love me?”

 

Skip to content